Magyar nyelvű, kereskedőknek szóló Lego reklámanyag 1993-ból


A mai katalógus rovat alanya olyan szempontból mindenképpen érdekes, hogy ez nem egy hagyományos Lego katalógus. Az eddig bemutatott darabok vagy a gyerekeknek vagy szülőknek szóltak, de mindenképpen a végfelhasználóknak. Ez a darab viszont kifejezetten a kereskedőknek szól és így teljesen más dolgokon van benne a hangsúly, mint a korábban látott prospektusokban. Ez egy marketing anyag....a szokásosnál jóval több szöveggel, de mindenképpen érdemes elolvasni, mert ugyan az egész nyivánvalóan egy hurráoptimista stílusban megfogalmazott győzködés....de olyan, vélhetően valós adatok is kiderülnek belőle, amit máshol nem lehetett látni. Elsősorban a témákon van a hangsúly és azon, hogy az egyes darabok mennyire és mikor fogytak jól....ezzel próbálták a kereskedőket meggyőzni. Ami még a fontos, hogy ténylegesen ez volt az az időpont, amikor a Lego Magyarország nagyon rákapcsolt a marketingre...a lapokon olvasható a Castle-nél, Ice Planet-nél és a Town-nál is, hogy erősen megtámogatták marketinggel....és valóban ekkor jelentek meg például a Walt Disney Bemutatja reklámblokkjaiban a Lego reklámok. 
Egy pár fontos dolgot kiemelnék az anyagból: 
- 1983-93 között a Lego csoport 40%-ot nőtt....na ezért tekintem én pont ezt az időszakot az "aranykornak" :D 
- Érdekes a Technic-nél az a rész, ahol okítják a kereskedőket, hogy megfelelő bonyolultságú készletet adjanak el elsőre
- Kihangsúlyozzák, hogy a Kalózok témával érték el az eddigi legnagyobb sikert....pedig azért a Castle se volt smafu
- Ennek ellenére, a Castle-nél kihangsúlyozzák, hogy a forgalom 55%-át a Mágusos, sárkányos Castle hozta. Ez elég durva szám. 
- Vicces, hogy a kevésbé jól teljesítő témáknál már kicsit elkenik a dolgokat és kevesebb a konkrétum
- A Toolo-nál nagyon nyomták magukat, de tudjuk, hogy ennek ellenére nem volt egy sikeres téma 
Akit érdekel a Lego történelem....mindenképpen olvassa el